Dynmap gibt Fehler aus

Dieses Thema im Forum "Server Plugins" wurde erstellt von rBxGame, 19. Juli 2012.

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  1. rBxGame
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    rBxGame Ehem. Teammitglied

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    Hey,

    hab bei mir aufm Server eine Dynmap installiert,

    die IP in der Config eingetragen, Server neugestartet.
    Als ich auf die Dynmap "connecten" wollte, kam auch ein Fehler



    Und in der Console hab ich das bekommen:




    Kann mir bitte jemand helfen?

    MFG
    rBxGame
     
    #1
  2. Solarkocher
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    Solarkocher Ehem. Teammitglied

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    Erstens ist der Consolen Eintrag leer, zweitens schick in per
    http://pastebin.com .Das ist einfach angenehmer zu lesen
     
    #2
  3. rBxGame
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    rBxGame Ehem. Teammitglied

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    1.077
    #3
  4. Let's Mine
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    Let's Mine Ehem. Teammitglied

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    Du musst den Dynmap Ordner auch reinkopieren, da liegen die ganzen Daten drin, die er braucht...

    Nicht nur die .jar
     
    #4
  5. Solarkocher
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    Solarkocher Ehem. Teammitglied

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    Hab ich übersehen. Habe lediglich den Spoiler gesehen und der war leer :D
     
    #5
  6. rBxGame
    Offline

    rBxGame Ehem. Teammitglied

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    1.077
    Hey, es geht :)
    Vielen Daaaaank :D

    Noch eine Frage hinterher:

    Ich würde gerne, dass nicht alle Welten angezeigt werden, sondern nur bestimmte?
    Wie bekomm ich das hin :p ?

    MFG
    rBxGame
     
    #6
  7. Nils070697
    Offline

    Nils070697

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    2. Juni 2012
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    In der worlds Datei bei den Welten enabled auf "False" stellen.
     
    #7
  8. rBxGame
    Offline

    rBxGame Ehem. Teammitglied

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    1.077
    Hey, die Datei beinhaltet nur das:


    # These are examples of world-specific settings - customize your content as you see fit
    #
    # NOTES:
    # All lines here are commented with the # symbol - delete the # symbol on copied lines you wish to enable
    # Definitions of a world made here will superecede any world definition with the same name in configuration.txt
    # Deleting this file will result in a fresh copy being produced by dynmap.jar on the next startup.
    #
    worlds:
    # Worlds can be handled by templates, based on world type
    # You can override the properties of the template by specifying them in this section
    # for example 'Title: "My Awesome World"'
    #- name: world
    # title: "World"
    # Use 'enabled: false' to disable a certain world.
    # enabled: false
    # Use sendposition: false to prevent player positions from showing when on this world (if sendposition is globally enabled)
    # sendposition: false
    # Use sendhealth: false ot prevent player health from showing when on this world (if sendhealth is globally enabled)
    # sendhealth: false
    # # If world isn't contiguous chunks (due to teleporting, for example), fullrender needs to be given other locations to scan for tiles on each patch of chunks
    # fullrenderlocations:
    # - x: 10000
    # y: 64
    # z: 20000
    # - x: -15000
    # y: 64
    # z: -5000
    # # Use visibilitylimits to restrict which areas of maps on your world to render (zero or more rectangles can be defined)
    # visibilitylimits:
    # - x0: -1000
    # z0: -1000
    # x1: 1000
    # z1: 1000
    # - x0: -2000
    # z0: -1000
    # x1: -1000
    # z1: -500
    # # Use hiddenlimits to specifically hide portions of your world (the opposite of visibilitylimits)
    # hiddenlimits:
    # - x0: 100
    # z0: 0
    # x1: 200
    # z1: 0
    # # Use hidestyle to control how hidden-but-existing chunks are to be rendered (air=empty air (same as ungenerated), stone=a flat stone plain, ocean=a flat ocean)
    # hidestyle: stone
    # # Use 'autogenerate-to-visibilitylimits: true' to choose to force the generation of ungenerated chunks while rendering maps on this world, for any chunks within the defined
    # # visibilitylimits (limits must be set). The three options here are: none (default - no autogenerate), map-only (temporarily generate chunks for map, but don't save them (no world change),
    # # permanent (generate and save chunks - this permanently adds the chunks to the world, as if a player had visited them - BE SURE THIS IS WHAT YOU WANT)
    # autogenerate-to-visibilitylimits: map-only
    # Use 'template: mycustomtemplate' to use the properties specified in the template 'mycustomtemplate' to this world. Default it is set to the environment-name (normal or nether).
    # template: mycustomtemplate
    # Rest of comes from template - uncomment to tailor for world specifically
    # # World center - default is spawn point
    # center:
    # x: 0
    # y: 64
    # z: 0
    # # If bigworld set to true, use alternate directory layout better suited to large worlds
    # bigworld: true
    # # Number of extra zoom-out levels for world (each level is twice as big as the previous one)
    # extrazoomout: 3
    # maps:
    # - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
    # name: flat
    # title: "Flat"
    # prefix: flat
    # perspective: iso_S_90_lowres
    # shader: stdtexture
    # lighting: shadows
    # mapzoomin: 1
    # - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
    # name: surface
    # title: "Surface"
    # prefix: t
    # perspective: iso_SE_30_hires
    # shader: stdtexture
    # lighting: shadows
    # mapzoomin: 1
    # - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
    # name: cave
    # title: "Cave"
    # prefix: ct
    # perspective: iso_SE_60_lowres
    # shader: cave
    # lighting: default
    # mapzoomin: 3
    #
    # To just label world, and inherit rest from template, just provide name and title
    #- name: world2
    # title: "Second World"
    #
    #- name: nether
    # title: "Nether"
    # center:
    # x: 0
    # y: 64
    # z: 0
    # # Number of extra zoom-out levels for world (each level is twice as big as the previous one)
    # extrazoomout: 3
    # maps:
    # - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
    # name: flat
    # title: "Flat"
    # prefix: flat
    # perspective: iso_S_90_lowres
    # shader: stdtexture
    # lighting: nethershadows
    # # Map background color (day or night)
    # background: "#300806"
    # mapzoomin: 1
    # - class: org.dynmap.hdmap.HDMap
    # name: nether
    # title: "Surface"
    # prefix: nt
    # perspective: iso_SE_30_hires
    # shader: stdtexture
    # lighting: nethershadows
    # # Map background color (day or night)
    # background: "#300806"
    # mapzoomin: 1


    Wo soll ich da was umstellen?


    MFG
    rBxGame
     
    #8
  9. Nils070697
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    Nils070697

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    Das steht doch alles in den Kommentaren in der Datei.
    Du schreibst dann z.b. das:

    worlds:

    - name: PVP
    title: "World"
    enabled: false
    - name: Abbau
    title: "Abbauwelt"
    enabled: true

    Die Welt Abbau wird nun in Dynmap dargestellt und heißt Abbauwelt.
    Die Welt PVP wird nicht dargestellt da enabled auf false....
     
    #9
  10. rBxGame
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    rBxGame Ehem. Teammitglied

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    1.077
    Habs getestet, ging nicht ganz so, wie ich das will.

    Könntest du mir bitte mal eine Config schreiben,
    mit irgendwelchen erfundenen Namen und ich ändere die ab ?

    Wäre echt nett :)

    MFG
     
    #10
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